Warm Bangkok

24 november 2017 - Bangkok, Thailand

Wauw, wat heerlijk dit. Alle spanning heeft Bangkok in één klap weggenomen. Ik heb drie dagen doorgebracht in het Back Home Backpackers, een heel relaxed hostel. Het lukt bijna niet om m'n ervaringen om te zetten in woorden, maar ik ga m'n best doen.

Laat ik beginnen met de hitte, dat was wennen voor zowel mij als mijn mobiel. Er zaten allemaal blauwe vlekken in m'n scherm die maar groter en groter werden. Zelf had ik een defect waardoor ik, zelfs als ik niks deed, aan het zweten was. Gelukkig zijn we nu allebei een beetje aan de hitte gewend. GPTempDownload

Wat ik echt verbazingwekkend vind is hoe makkelijk het hier is om vrienden te maken. Ik had natuurlijk wel gelezen dat dat no problemo is, maar het zelf ervaren is toch anders. Als je in het hostel voorstelt om te gaan eten zit je zo met 5 nieuwe potentiële vrienden aan tafel. Het eten is overigens heerlijk en goedkoop, zelfs op de meest toeristische plekken is een maaltijd niet meer dan 2 euro, iets wat ik als Nederlander toch wel even moet vermelden.

IMG_3591Bangkok is een prima stad om te acclimatiseren. Er zijn mooie tempels en gebouwen, leuke straatjes om doorheen te wandelen en je kan er leuk feesten. In de bekendste uitgaansstraat, Khao San road, gaat het feest buiten de clubs midden op straat door. Ondertussen word je aangesproken voor allemaal handeltjes.IMG_3581 Vrouwtjes met armbanden waar dingen als 'i love rape fuck' op staan of mannetjes die je mee willen nemen voor een 'pingpong show' zijn hier heel normaal. Wat deze pingpong show precies is mag je zelf uitzoeken ;). Heel veel heb ik trouwens niet gezien in Bangkok, omdat het echt even wennen was aan de hitte. Ik heb twee tempels bezocht en stukjes met de boot gevaren, maar ik heb me vooral vermaakt met de mensen hier.

Vanmiddag ga ik via nachttrein en bus naar Krabi, een plek in het zuidwesten van Thailand waar prachtige stranden te vinden zijn. Ik heb er namelijk wel behoefte aan om af te koelen in helderblauw water. Dit ga ik samen doen met Andrew, een Engelse jongen uit het hostel die inmiddels wel even genoeg tempels heeft gezien en ook naar het Zuiden wil. GPTempDownload

Ik ben benieuwd en zal jullie over een paar dagen wel weer jaloers maken met wat foto's xx

IMG_3586

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Willem Hoogendoorn:
    24 november 2017
    Leuk om te lezen Daan, ik krijg het er warm van, nu al geslaagd, groetjes Willem
  2. Wouter:
    24 november 2017
    Prima vertoeven dus Daan! Klinkt nu al als een topvakantie👌🏼. Ben benieuwd naar je volgende verhalen
  3. Ank:
    24 november 2017
    Wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt!
  4. Paula Hagen:
    25 november 2017
    Ik reis mee op jou verhaal. Dankje!
  5. Daan:
    27 november 2017