Chasing the sun

29 november 2017 - Khao Sok National Park, Thailand

Hi allemaal,

Zoals ik in m'n vorige post aangegeven had ben ik naar Krabi geweest.Het zou daar namelijk heel lekker weer zijn. Helaas was het daar zodra wij aankwamen bewolkt en regenachtig. Op het eiland waar ik eigenlijk naartoe wilde, maar regenachtig zou zijn, kwam de zon toch wel tevoorschijn. Chasing the sun werkt hier dus niet zo goed. Toch heb ik een paar mooie dagen gehad in Krabi. De eerste nacht hadden ik en Andrew een bungalow met eigen badkamer en balkon (luxe!!). Toen we met de schemering op het balkon zaten zagen we tientallen grote vleermuizen (ookwel vliegende honden) overvliegen. Best wel indrukwekkend om die grote beesten te zien. Verder hebben we die avond in één van de vele reggae bars gehangen die zich in de baai bevond.IMG_3603

De dag erop heb ik een kajak gehuurd en een paar uurtjes langs mooie stranden en rotsformaties gepaddeld. Op Facebook heb ik hier een live verslag van staan mocht je die nog niet gezien hebben. Ondanks het mindere weer was het alsnog heel leuk en mooi! Die avond sliep ik (half perongeluk) in een groot partyhostel. Dit was helaas meer een plek voor dronken Britse vriendengroepen dan voor alleenreizende backpackers. Uiteindelijk toch nog de nacht gezellig doorgebracht met een paar Oosterlijke buren van ons mooie vaderland. GPTempDownload

Vannacht slaap ik alweer voor de derde nacht bij het Khao Sok national park. Dit park bestaat uit één van de oudste regenwouden ter wereld met als basis een gigantisch meer. Afgelopen 2 dagen ben ik samen mer een groep andere reizigers op dit meer geweest. We sliepen op drijvende hutjes met een kajak en prachtig uitzicht voor de deur. What a view to wake up to. In dit national park hebben we ook 2 grotten bezocht (Waaronder 1 waar we tot onze nek toe door het water moesten lopen), door het regenwoud gelopen en een wildsafsri gedaan. Tijdens de safari zagen we grote toekans en heel veel apen. En alles natuurlijk onder het genot van prachtig uitzicht. Helaas werd ik hier 's nachts heel erg ziek en gooide m'n lichaam alles er maximaal uit. Gelukkig voel ik mij nu alweer een stuk beter, dus komt allemaal goed (don't worry mom xx). GPTempDownload

GPTempDownloadMorgen ga ik naar koh phanang, een eiland in het zuidoosten. Hier blijf ik een paar nachten en ga ik onder andere naar de welbekende fullmoonparty. Ik meet hier ook weer met een paar Zweden, Duitsers en een oud collega uit Nederland, dus dat wordt vast heel gezellig!

IMG_3659

1. Paula Hagen:
    29 november 2017
    DANKJE, enjoy 🖑
  2. Maaike:
    29 november 2017
    wow ...wat maak je al veel mee Daan! erg leuk om te lezen! liefs en één vette kus!